sâmbătă, 29 iunie 2013

DAYDREAMING, ABOUT.

day dreaming by vxside


Am visat cu ochii deschişi încă de mic. Fiind eu un copil interiorizat şi timid, mă echilibram emoţional prin astfel de "vise compensatorii cu ochii deschişi", cum le-am numit, în urma prea multelor dezacorduri cu realitatea înconjurătoare, prea dură. Realitate generată, în mare parte, de ceilalţi oameni. [....]
Pe scurt, după fiecare eşec / tristeţe / şoc emoţional, îmi imaginam o realitate alternativă, în care toate se întîmplau "aşa cum ar fi trebuit să se-ntîmple", compensînd nemulţumirea cu mulţumire, eşecul cu succes, tristeţea cu bucurie. Desigur, în imaginaţia mea compensatorie cel mai adesea eu eram personajul central, toate îmi reuşeau cu preaplină masură, iar ceilalţi mă plăceau, fetele mai ales :).
Rareori aveam conflicte în visările astea, iar atunci cînd aveam, reuşeam să mă impun cu graţie, fără a-i răni pe ceilalţi. Apoi am crescut. Cîte ceva din visările mele le-am scris, aici ori aiurea.
Ţin minte cum odată, adolescent pasionat de SF fiind, am încercat să-i povestesc mamei ceva din ce citisem, din dorinţa sinceră de a-i împărtăşi o bucurie estetică. Atunci am aflat că mamei nu-i plăceau poveştile. Nu numai cele SF, ci TOATE poveştile. Nu-i plăcuseră niciodată, le considera minciuni inutile. Mi-a trebuit mult să procesez informaţia asta. Privind retrospectiv, îmi dau seama că asta explică mult din comportamentul mamei, precum şi faptul că mereu a existat o falie între noi, care s-a adîncit din ce în ce mai mult, în timp. Asta explică şi faptul că mama a fost multă vreme atee, deşi avea educaţie religioasă de-acasă. A început să creadă abia după ce viaţa a început s-o calce-n picioare, din disperare.
Încă mai visez cu ochii deschişi realităţi alternative, deşi ştiu foarte bine diferenţa dintre visare şi realitate. Ceea ce demonstrează că în continuare realitatea generată de majoritatea oamenilor din juru-mi mă doare şi că nu sînt în acord cu ea. Pentru că nu accept - şi nu voi accepta niciodată - că viaţa noastră nu se ridică la un nivel superior instinctelor, că n-are un sens mai înalt.
Cam atît, azi.
Cred, Doamne, ajută necredinţei mele.

ABBA - I have a dream (original)

Abba - I Have A Dream Lyrics
Songwriters: ANDERSSON, BENNY GORAN BROR / ULVAEUS, BJOERN K. / KORTNEV, ALEKSEJ ANATOLEVICH

I have a dream, a song to sing
To help me cope with anything
If you see the wonder of a fairy tale
You can take the future even if you fail
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
I'll cross the stream - I have a dream

I have a dream, a fantasy
To help me through reality
And my destination makes it worth the while
Pushing through the darkness still another mile
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
I'll cross the stream - I have a dream
I'll cross the stream - I have a dream

I have a dream, a song to sing
To help me cope with anything
If you see the wonder of a fairy tale
You can take the future even if you fail
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
I'll cross the stream - I have a dream
I'll cross the stream - I have a dream

Niciun comentariu: